Wat neemt u mee naar het OCMW?
Indien u een steunaanvraag wil indienen bij het OCMW neemt u best volgende documenten mee voor het gesprek met de maatschappelijk werker:
- uw identiteitskaart
- een overzicht van uw inkomen:
- ingeval van tewerkstelling: loonfiches van de laatste 3 maanden
- ingeval van werkloosheid: attest van de vakbond/ hulpkas met vermelding van het dagbedrag werkloosheidsuitkering + inschrijvingsbewijs VDAB
- ingeval van pensionering: pensioenstrookje/ bankrekeninguittreksel met overzicht bedrag pensioen
- ingeval van ziekte: strookje/ bankrekeninguittreksel met overzicht bedrag ziekte-uitkering
- uitkeringen van de FOD Sociale Zekerheid: bankrekeninguittreksel met overzicht bedrag tegemoetkoming (inkomensvervangende tegemoetkoming, integratietegemoetkoming, tegemoetkoming hulp aan bejaarden, tegemoetkoming Vlaamse zorgverzekering, …)
- andere: bijvoorbeeld huuropbrengsten, huurpremie, …
- een overzicht van uw spaargelden (spaarboekje …)
- een overzicht van uw onderhoudsgeld (kopie vonnis en stortingsbewijs alimentatie voor aanvrager of kinderen)
- bankrekeninguittreksels van de laatste 3 maanden
- bewijs van uitgaven en schulden
- ingeval van schorsing werkloosheidsuitkering: beslissing van de RVA
- huurcontract en betalingsbewijs huishuur
- alle andere informatie die belangrijk is voor uw aanvraag.
Indien u gehuwd bent of samenwonend moet uw partner ook mee komen naar de sociale dienst.
Mocht u een of meerdere documenten niet onmiddellijk vinden, raden wij u aan om toch de stap te zetten naar de sociale dienst. We bekijken samen met u hoe u uw steunaanvraag reeds kan opstarten.
Bij een aanvraag stookoliepremie hebben we enkel uw identiteitskaart en stookoliefactuur nodig.